سطوح یادگیری زبان
نوشته شده توسط : sanaz

سطوح یادگیری زبان به میزان توانایی شما در مهارت های زبانی مانند شنیدن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن اشاره دارد. برای سنجش و ارزیابی این مهارت ها، یک استاندارد اروپایی به نام CEFRوجود دارد که زبان را به شش سطح از A1 تا C2 تقسیم می کند. هر سطح نشان دهنده ی توانایی شما در برقراری ارتباط با زبان است. به طور کلی، سطوح  A برای زبان آموزان مبتدی، سطوح B برای زبان آموزان متوسط و سطوح Cبرای زبان آموزان پیشرفته و حرفه ای هستند.سطوح یادگیری زبان: آنچه برای حرکت به آن نیاز دارید

چگونه سطح زبان را ارتقا دهیم

برای ارتقا سطح زبان خود، شما می توانید از راه های مختلفی استفاده کنید. برخی از این راه ها عبارتند از:

سرگرمی با زبان: شما می توانید کتاب های داستان، مجلات، فیلم ها، آهنگ ها و منابع اینترنتی را به زبان انگلیسی بخوانید یا ببینید و از آن ها لذت ببرید. این کار به شما کمک می کند تا با لغات، اصطلاحات و ساختارهای زبان آشنا شوید و درک و تلفظ خود را بهبود بخشید.

ثبات و پشتکار : شما باید به صورت منظم و مداوم زبان بخوانید و تمرین کنید. حداقل سه تا پنج ساعت در هفته به یادگیری زبان اختصاص دهید و برای مدت طولانی یادگیری را متوقف نکنید.

حضور در کلاس: شما می توانید در کلاس های گروهی یا خصوصی شرکت کنید و از راهنمایی معلم استفاده کنید. حضور در کلاس به شما کمک می کند تا الگوی صحیح تلفظ و صحبت کردن را دنبال کنید، با دیگر زبان آموزان مکالمه داشته باشید و تکالیف خود را انجام دهید.

مسئولیت یادگیری: شما باید به خودتان یادآور شوید که یادگیری زبان به عهده ی خود شماست نه معلم یا کلاس. شما باید برای خود برنامه ریزی کنید، منابع مناسب را پیدا کنید، خطای خود را پذیرفته و اصلاح کنید و به دنبال فرصت های استفاده از زبان باشید.

چطور متعهد به یادگیری زبان شویم

برای متعهد شدن به یادگیری زبان، شما می توانید از راه های مختلفی استفاده کنید. برخی از این راه ها عبارتند از:

  • به توانایی ها و قابلیت های خود باور داشته باشید: شما باید به خودتان یادآور شوید که می توانید زبان را یاد بگیرید و نقاط قوت خود را شناسایی کنید. از مقایسه خود با دیگران بپرهیزید و به پیشرفت های خود توجه کنید.
  • سرگرمی با زبان: شما باید زبان را به عنوان یک سرگرمی و لذت ببینید نه یک وظیفه. شما می توانید منابع مورد علاقه خود را به زبان انگلیسی بخوانید، ببینید یا گوش دهید و از آن ها لذت ببرید. این کار به شما کمک می کند تا با زبان در تماس باشید و مهارت های خود را بهبود بخشید.
  • برنامه ریزی و هدف گذاری: شما باید برای خود هدف های واضح و قابل اندازه گیری تعیین کنید و زمان مشخصی را برای رسیدن به آن ها در نظر بگیرید. شما باید اهداف خود را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید و پس از انجام هر بخش، خود را تشویق کنید. شما باید پیشرفت های خود را یادداشت کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.
  • پشتکار و تلاش: شما باید به صورت منظم و مستمر زبان بخوانید و تمرین کنید. شما نباید اجازه دهید که سست شوید یا دلسرد شوید. شما باید از قانون پنج ثانیه استفاده کنید و هر وقت که حس کردید دارید به تعویق می اندازید، فقط پنج ثانیه زمان صرف انجام کار کنید. شما باید از اشتباهات خود درس بگیرید و سعی کنید آن ها را اصلاح کنید.

تعیین سطح رایگان





:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: